Kritizovať sa nevypláca

Kritizovať sa nevypláca

Všimli ste si, že vaša snaha napraviť niekoho kritizovaním jeho prejavu alebo prístupu vám vôbec nepriniesla želaný výsledok?
Ak sa snažíte niekoho kritikou dosiahnuť, aby si uvedomil svoju chybu, nastane pravý opak.
Kritika nielen, že nevedie k želanému výsledku, ale ešte aj popudí kritizovanú osobu proti vám.
Výsledkom je potom vždy obojstranne nepríjemný pocit.

Nikto nie je rád kritizovaný, kritiku berieme ako útok na svoju osobu a reagujeme preto protiútokom, vôbec nie nápravou.
Kritika zanecháva v dotknutej osobe nepríjemný pocit, ktorý sa podvedome snaží kompenzovať tým, že kritiku opätuje.

Ak niekomu poviete, že je tučný, iste povie, že sa máte pozrieť najprv na seba, že vy vyzeráte hrozne.
Ak poviete niekomu, že by mal niečo urobiť ináč, ako robí, iste sa opýta, či ste vy vždy urobili všetko dobre a že nemáte poučovať.

Najlepšie sa dopracujete k želanému výsledku vyzdvihovaním pozitív príslušného jedinca.
Ak niekoho pochválite, zdvihnete mu tým jeho sebavedomie. Získa na svojej hodnote takpovediac vašou zásluhou a preto bude aj vás brať pozitívnejšie.
Ľudia sa omnoho lepšie tvarujú a vychovávajú resp. aj učia pochvalami a pozitívnym prístupom, než kritikou.

Ak nemôžete niekoho pochváliť, tak ho aspoň nekritizujte.
Ak z toho nebudete mať dobrý pocit, dobré je aspoň to, že nebudete mať z toho pocit zlý.

Rudolfína Hatalová

Ak bol článok pre vás prínosom, označte „Páči sa mi to“ alebo ho zdieľajte.

Ďakujem.

Prečítajte si aj e-book
10 rád ako sa dobre cítiťa cíťte sa vždy výborne

Váš e-book je už pre Vás pripravený
Uveďte, prosím, Vaše meno a e-mail, na ktorý Vám e-book zašlem
X
E-book je už na ceste k Vám.
Ak e-mail s predmetom "Tu je Váš e-book zdarma" náhodou neobjavíte v hlavnej pošte svojej
e-mailovej schránky, nazrite, prosím, aj do sekcie nevyžiadaná pošta alebo reklamy.

Presuňte si potom tento e-mail do hlavnej pošty.
X